Skatteministeriets koncern etablerede i 2018 bl.a. syv nye styrelser i Skatteforvaltningen. Siden da har koncernen være i gang med en historisk stor rekrutteringsopgave, som centralt er placeret i kontoret Rekruttering og Search. Vi rekrutterer fortsat og søger derfor en erfaren rekrutteringsleder til at stå i spidsen for denne store opgave.
Rekruttering & Search er et kontor i Administrations og Servicestyrelsens HR-afdeling. I kontoret er ansat ca. 34 medarbejdere som årligt rekrutterer flere tusinde ledere og medarbejdere til Skatteforvaltningen og de øvrige styrelser i koncernen. Kontoret har endvidere ansvaret for dele af employer branding-indsatsen i koncernen.
Rekruttering, search og employer branding
Dine fagligt kompetente, dygtige og engagerede medarbejdere arbejder med at understøtte forretningen med hele rekrutteringsprocessen fra opstartsmøde til search, stillingsopslag, tidsplaner, interviews, test, cases, referencer og videre til pre- og onboarding samt diverse administrative opgaver, der er relateret til rekruttering. Derudover ydes sparring og rådgivning indenfor rekrutteringsområdet og kandidatmarkedet og du er med til at sikre, at rammerne for god og korrekt rekruttering opfylder lovgivningens krav samt regler og retningslinjer for området.
Dine ledelsesopgaver
Du har en relevant uddannelse inden for HR, samfundsvidenskab eller lignende samt indgående kendskab til rekrutteringsområdet. Det er en stor fordel, hvis du har erfaring fra en politisk styret organisation. Som personaleleder er du erfaren, empatisk og tillidsfuld og formår at få dine medarbejdere til at vokse.
Du er dygtig til at kommunikere og har stærke samarbejdsevner, ligesom du formår at opbygge relationer på tværs af de enkelte kontorer og enheder i HR, samt Skatteministeriets øvrige styrelser og departement. Du har fokus på helheder, er udviklingsorienteret og strategisk tænkende og evner at se på tværs. Du går forrest i forandringsprocesser og har gennemslagskraft nok til at sætte retning og få folk med.
Derudover har du kundefokus, så du tænker forretningens behov ind i processerne og er en respekteret sparringspartner for rekrutterende chefer og direktører på tværs af styrelserne. Dertil har du en rigtig god forretningsforståelse. Du opsøger, giver og modtager gerne feedback.
Vi tilbyder
Du kommer til at præge din egen stilling og området i stor udstrækning, ligesom du får indflydelse på andre forhold i Administrations og Servicestyrelsen. Vi har høje ambitioner, og vores kunder har store forventninger til vores ydelser. Omgangstonen er uhøjtidelig og humoristisk, og du kan se frem til at blive en del af et stærkt fagligt og socialt fællesskab.
Og som en del af din udvikling får du løbende sparring med såvel ledere som kolleger samt adgang til en lang række muligheder for kompetenceudvikling og efteruddannelse.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 7. september 2023.
Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Anna Parrella på telefon 7237 3148.
Der kan indgå en logiktest og en personlighedsanalyse i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet en straffeattest og trukket referencer.
Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Brændgårdvej 10, 7400 Herning eller Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
Vi forventer tiltrædelse pr. 1. november eller efter aftale.
.Rekruttering & Search er et kontor i Administrations og Servicestyrelsens HR-afdeling. I kontoret er ansat ca. 34 medarbejdere som årligt rekrutterer flere tusinde ledere og medarbejdere til Skatteforvaltningen og de øvrige styrelser i koncernen. Kontoret har endvidere ansvaret for dele af employer branding-indsatsen i koncernen.
Rekruttering, search og employer branding
Dine fagligt kompetente, dygtige og engagerede medarbejdere arbejder med at understøtte forretningen med hele rekrutteringsprocessen fra opstartsmøde til search, stillingsopslag, tidsplaner, interviews, test, cases, referencer og videre til pre- og onboarding samt diverse administrative opgaver, der er relateret til rekruttering. Derudover ydes sparring og rådgivning indenfor rekrutteringsområdet og kandidatmarkedet og du er med til at sikre, at rammerne for god og korrekt rekruttering opfylder lovgivningens krav samt regler og retningslinjer for området.
Dine ledelsesopgaver
- Daglig ledelse af ca. 34 engagerede og dygtige medarbejdere på to lokationer i Høje Taastrup og Herning. Du skal være indstillet på en vis rejseaktivitet imellem de 2 lokationer og øvrige lokationer i koncernen
- Du omsætter strategien til tydelige mål og sætter en klar retning for dine medarbejdere
- Du sikrer en god kontakt til styrelserne på alle ledelsesniveauer
- Implementering af retningslinjer og god forvaltningsskik gennem hele processen
- Driftsstyring og ressourceallokering samt budget- og lønsumsopfølgning
- Som medlem af HR -ledergruppen på 11 personer bidrager du aktivt til strategisk ledelse og udvikling på HR-området. Desuden får du et fokuseret og udviklende samarbejde med de øvrige ledere i Administrations- og Servicestyrelsen.
- Udøve fagledelse med henblik på at sikre en høj rekrutteringsfaglighed
Du har en relevant uddannelse inden for HR, samfundsvidenskab eller lignende samt indgående kendskab til rekrutteringsområdet. Det er en stor fordel, hvis du har erfaring fra en politisk styret organisation. Som personaleleder er du erfaren, empatisk og tillidsfuld og formår at få dine medarbejdere til at vokse.
Du er dygtig til at kommunikere og har stærke samarbejdsevner, ligesom du formår at opbygge relationer på tværs af de enkelte kontorer og enheder i HR, samt Skatteministeriets øvrige styrelser og departement. Du har fokus på helheder, er udviklingsorienteret og strategisk tænkende og evner at se på tværs. Du går forrest i forandringsprocesser og har gennemslagskraft nok til at sætte retning og få folk med.
Derudover har du kundefokus, så du tænker forretningens behov ind i processerne og er en respekteret sparringspartner for rekrutterende chefer og direktører på tværs af styrelserne. Dertil har du en rigtig god forretningsforståelse. Du opsøger, giver og modtager gerne feedback.
Vi tilbyder
Du kommer til at præge din egen stilling og området i stor udstrækning, ligesom du får indflydelse på andre forhold i Administrations og Servicestyrelsen. Vi har høje ambitioner, og vores kunder har store forventninger til vores ydelser. Omgangstonen er uhøjtidelig og humoristisk, og du kan se frem til at blive en del af et stærkt fagligt og socialt fællesskab.
Og som en del af din udvikling får du løbende sparring med såvel ledere som kolleger samt adgang til en lang række muligheder for kompetenceudvikling og efteruddannelse.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 7. september 2023.
Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Anna Parrella på telefon 7237 3148.
Der kan indgå en logiktest og en personlighedsanalyse i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet en straffeattest og trukket referencer.
Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Brændgårdvej 10, 7400 Herning eller Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
Vi forventer tiltrædelse pr. 1. november eller efter aftale.
$ads={1}